Niedawno otrzymałem odpowiedź od jednego z naczelników ZTM. Dziękuję za rzeczowe wytłumaczenie i mam nadzieję na realizację obietnicy, o którą od dawna zabiegam.
Treść maila poniżej:
Odpowiadając na Pana kolejne wystąpienie, Zarząd Transportu Miejskiego uprzejmie informuje, że obecnie trwają analizy możliwości poprawy powiązania komunikacyjnego Służewca z linią metra ciągami przebiegającymi w relacji wschód – zachód. Pański postulat dotyczący uruchomienia dodatkowych kursów w weekendy zostanie wzięty pod uwagę podczas tych analiz. Zaznaczamy jednak, że nie jest uzasadnione przywrócenie poprzednich tras linii 117 i 186, gdyż z uwagi na ich nadmierne wydłużenie doprowadziłoby to znacznego pogorszenia ich punktualności kursowania. Mogłoby to także skutkować grupowaniem się pojazdów tej samej linii i powstawaniem długotrwałych odstępów pomiędzy kolejnymi kursami.
Jednocześnie przypominam, że od jesieni ubiegłego roku zabiegam, aby w Warszawie udostępniono bezpłatnie, jak np. we Wrocławiu, podgląd bieżącego monitoringu pojazdów komunikacji miejskiej, co pozwoliłoby planować podróż i ostrzegałoby o korkach i awariach. Informacje o czasie przyjazdu na przystankach komunikacji funkcjonują np. w miastach takich jak Sanok, Rzeszów, czy Radom.
Warto także rozwazyć zamianę rozkładów minutowych na rozkłady czasowe, np., by autobusy danej linii jechały co 5, 10, 15, lub 20 minut - tj. gdyby doszło do zdublowania autobusów na trasie, jeden z nich zatrzymuje się i czeka, by nie "kumulować" przejazdów, a zapewnić pasażerom na dalszych przystatnkach czas czekania nie większy od deklarowanego. Istniejący już monitoring GPS, choć niedostępny publicznie, pomagałby w takiej optymalizacji...