Lukasz Garbal Lukasz Garbal
150
BLOG

Pomysł na Wi-Fi w warszawskiej komunikacji miejskiej - aktualizacja

Lukasz Garbal Lukasz Garbal Rozmaitości Obserwuj notkę 0

Przed wyborami samorządowymi zgłaszałem - nie jako projekt, który obiecywałem zrealizować, ale jako pomysł merytoryczny pod dyskusję - pytanie, czy wifi w warszawskiej publicznej komunikacji miejskiej (poza aspektem, który najczęściej wpada w myśl - bezpłatnym dostępem do internetu) nie pomogłoby w monitorowaniu ruchu tramwajów i autobusów. Takie rozwiązania wdrożono np. we Wrocławiu czy w Sanoku. To zaleta dla pasażerów (którzy mogą sprawdzić, jak daleko od przystanku, na którym czekają, jest pojazd danej linii), ale i dla zarządzania ruchem (widać kumulowanie się kursów i inne problemy, które dzięki temu można szybciej rozwiązywać).

Pomysł ktoś wrzucił na "halę odlotów" - najwidoczniej zainspirowany tytułem, nie treścią propozycji - tymczasem otrzymałem niedawno odpowiedź od Pana Igora Krajnowa, rzecznika ZTM, który krótko stwierdził, że "pracujemy nad wprowadzeniem takiego rozwiązania".

Cieszę się, mam nadzieję, że chodzi o kompletną propozycję, nie samo wifi - ale wifi z lokalizacją i jej pulicznym udostępnieniem. We Wrocławiu wygląda to tak:

internet

smartfony

Morał? Hala odlotów to dobry pomysł :)

Kandydowałem do Rady Dzielnicy Mokotów z Okręgu III (Służew i Służewiec) - lista Inicjatywa Mieszkańców Mokotowa, z poparciem stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze". Nie jestem w Radzie Dzielnicy, ale samorząd należy do mieszkańców. Radni wypełniają zadania zlecone przez mieszkańców, nie przez partie. Chcę tego pilnować. Od października 2015 r. społecznie w Radzie Osiedla Służewiec Południowy. Służewiec to ludzie, nie biurowce, ludzie, nie partie. Zapraszam też na bloga www.sluzewiec.blogspot.com

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości